Telemarketing

Sommige boze tongen beweren zelfs dat cold calling tot het verleden hoort. Wij zijn er van overtuigd dat telemarketing, wanneer je een B2B propositie hebt waar goed over nagedacht is een onmisbaar onderdeel is van een goed sales proces.

Telemarketing  als succesformule

Telemarketing kan op verschillende manieren ingepast worden binnen een verkoop strategie. In sommige gevallen is cold calling met een goede propositie een prima mogelijkheid. In anderen situaties is het waardevoller om leads die uit marketing campagnes telefonisch op te volgen. Zo kan telemarketing in elke B2B verkoop strategie van toegevoegde waarde zijn.

Cold calling

Veel van onze B2B klanten hebben lijsten met bedrijven en contactpersonen waar zij graag aan tafel komen om een product of dienst onder de aandacht te brengen. Door deze cold calling activiteiten kan veel geleerd worden over de wensen van deze potentiele klanten en resulteert vaak in leuke verkoop afspraken.

Nabellen van leads

Het nabellen van leads is een andere manier om telemarketing in de verkoop strategie toe te passen. Veel bedrijven bieden downloads of andere content aan waar contactinformatie voor dient te worden achtergelaten. En het niet opvolgen van deze leads is per definitie een gemiste kans.

Telemarketing strategie

Afhankelijk van propositie, kan telemarketing op verschillende manieren succesvol worden toegepast in een verkoop strategie. En hoewel telemarketing prima op zichzelf ingezet kan worden. Is het combineren van de verschillende strategieën, zoals een goed ingericht CRM systeem, met persoonlijke email marketing en website nog veel effectiever.