Het is altijd de vraag wanneer je met een bedrijf zaken gaat doen wie daar achter zit. Bij multinationals kan dat wat zeggen over de visie en werkwijze van je nieuwe partner. Maar in het MKB is dit, door de kortere lijnen van nog groter belang. In dit artikel kom je er achter wie er precies achter Emailmarketing Manager zit.
Vanuit de schoolbanken
Emailmarketing Manager is opgericht door mijzelf, Arnout Reitsma. Na een succesvolle carrière gevuld met interessant experimenteel werk bij bedrijven als Corbion en DSM heb ik de overstap gemaakt naar een meer technische uitdaging. Deze technische uitdaging kreeg vorm bij Johnson & Johnson waar ik verantwoordelijkheid droeg voor het testen en introduceren van nieuwe apparatuur en software voor farmaceutische productie faciliteiten.
Maar hoe uitdagend en interessant het ook was er miste iets. Ik besloot daarom mijn contract op te zeggen om iets te gaan doen waar ik meer voldoening uit kon halen. MAAR WAT!?
Om hier achter te komen besloot ik een maand voor mezelf uit te trekken. En gedurende periodes van zelfreflectie die regelmatige onderbroken werden door de frustratie waarom ik er nou niet achter kwam wat ik wilde doen. Werd het me plotseling duidelijk, VRIJHEID!! En met deze kernwaarde ben ik mijn ondernemers avontuur begonnen.
Mijn eerste zet als ondernemer
Maar vrijheid is natuurlijk nog geen bedrijf. Maar het gaf me wel de richting waarmee ik met mijn bedrijf op wilde gaan. En om dit te realiseren ben ik op mijn 31ste stage gaan lopen bij een markering bureau. Ja je leest het goed, ik ben een onbetaalde stage gaan doen om er achter te komen wat ik nou precies in de marketing wilde gaan doen.
Toen werd ik een 31 jarige stagiaire
En hier kwam ik al heel snel achter, email marketing! Bij het werk dat ik deed voor verschillende bedrijven op het gebied van email marketing kon ik mijn aanleg voor logisch denken goed gebruiken, ik kon een massa data analyseren en kon nog creatief bezig zijn ook. Alles viel op zijn plek.
Een gat in de markt
Toen ik wist wat ik wilde doen moest ik nog bepalen hoe ik dit ging doe, en dit viel snel op zijn plek. Het internet staat namelijk vol met aanbieders van email marketing software, die ze soms zelfs email marketing service noemen, maar er zijn maar weinig aanbieders die echt ondersteuning bij hun software bieden. En dit is mijn gat in de markt.
Email marketing software MET echte service
Ik besloot email marketing software aan te bieden met verschillende maten van service. Zo kunnen ondernemers software aanschaffen inclusief installatie, of er voor kiezen dat ze naast installeren van de software verder niet naar hun email marketing activiteiten hoeven om te kijken. Dat is nog eens service.
Zo bedien ik een stuk van de MKB markt die graag iets wil doen met email marketing, maar geen zin heeft om uren te steken in het uitzoeken hoe de software werkt. En dat voor een maandelijkse bedragen waar sommige doe-het-zelf email marketing software niet aan kan tippen. Kijk hier maar eens als je me niet geloofd.
Van starten naar succes
Nu ruim ander half jaar later heb ik een succesvol bedrijf en installeer en onderhoud in de email marketing activiteiten van een leuk aantal MKB bedrijven en zelfs een enkelen ZZP’ers die de voordelen van mijn service in zien.
Maar dan hoor ik je denken, waar in dit verhaal komt de vrijheid naar voren die zo belangrijk was? Ik kan nu overal werken waar ik maar wil, met mijn laptop in de hand kan ik gaan en staan waar ik wil.
Vrijheid voor mezelf en voor mijn klanten creëren
Maar wat de cirkel rond maakt, is het feit dat ik ook voor mijn klanten vrijheid creëer. Ze hebben bijna geen omkijken meer naar hun email marketing, geen stres over technisch zaken en halen meer omzet uit hun email marketing activiteiten dan voor onze samenwerking. Als dat geen vrijheid is weet ik het ook niet meer, in ieder geval vrijheid van een gedeelte van je werk.
Ik kijk dan ook met trots terug op een zeer goede start van mijn bedrijf met al een aantal zeer tevreden klanten. En ik hoop dat ik in de toekomst nog veel meer ondernemers kan helpen hun vrijheid terug te winnen.