Verkoop proces optimalisatie
Verkoop processen zijn over het algemeen te stroperig, te langdradig en gaan door te veel lagen heen. Zo schopt marketing vaak leads over de schutting naar sales medewerkers die hier vervolgens niets mee doen omdat deze nog niet “sales qualified” zijn. Client Lab is er om dit alles te stroomlijnen en een zo optimaal mogelijk proces neer te zetten.
Een succesvolle salesformule
Een succesvolle sales formule, of we die nu opstellen voor een MKB bedrijf of een internationaal opererend bedrijf, verschild in de kern niet veel van elkaar. De één is complexer omdat er meerdere afdelingen bij betrokken zijn maar in de basis is het proces hetzelfde. In beide gevallen moet de marketing strategie aangepast worden op de gewenste sales leads, en deze dienen op de juiste manier en het liefst zo persoonlijk mogelijk worden benaderd.
Binnen Client Lab is er veel ervaring met het opzetten en optimaliseren van deze processen. En deze expertise verlenen we dan ook graag aan bedrijven die hier stappen in willen maken.
In-house consultant
Verbeteringen hebben altijd een beginpunt. En daarvoor is een nul meting nodig, daarom analyseren we de huidige processen. En wanneer daar de mogelijkheid toe is, lopen we zelf een paar dagen mee als een in-house consultant waarna we met een plan komen om de huidige verkoop structuur te verbeteren.
Rapport en voorstel
Nadat de in-house consultant langs is geweest is het tijd om de bevindingen netjes op papier vast te leggen. In dit rapport worden voorstellen gedaan voor het stroomlijnen van verkoop processen en het opzetten en inrichting van de juiste software om alles zo veel mogelijk te automatiseren. personalisatie. Het uiteindelijke doel hiervan is deze contacten op een relevante manier te benaderen en ze in klanten te veranderen. Dankzij onze steun kan jouw bedrijf zich onderscheiden van de concurrenten en het meest uit je marketing strategie halen.
Jouw persoonlijke expert
Als je er vervolgens voor kiest om de adviezen uit het rapport te gaan implementeren krijg je een persoonlijke expert toegewezen van Client Lab. Deze persoon zal je contactpunt zijn, en ervoor zorgen dat de nodige software ingericht word zodat het sales proces soepel verloopt.